Bericht lezen

Lees bericht, of terug naar de lijst.

Onderwerp: inklaring in Australië
Bericht: Vorig jaar heb ik een doos met spullen die ik (op tijd) nodig had voor een wedstrijd via WBP verstuurd. Geen klachten over de service van WBP, maar wat een ellende in Sydney! De douane wilde wekenlang de spullen niet vrijgeven, en ondertussen betaalde ik wel een dagelijkse fee van een paar tientjes voor de opslag. Uiteindelijk was ik letterlijke honderden euros armer en had ik een hoop stress gehad omdat ik niet wist of ik het spul op tijd zou hebben voor de wedstrijd. Enige verklaring die ik nog kan bedenken is dat ik niet zelf de spullen ophaalde, maar iemand gemachtigd had. Eind dit jaar heb ik weer wedstrijden, en weer moet ik m'n spullen versturen en vooral op tijd in handen krijgen. Deze keer kom ik wel zelf ook op Sydney aan, maar daar heb ik dan geen dagen de tijd om met de douane in de clinch te gaan. Hoe weet ik nou zeker dat ik m'n spullen gewoon kan ophalen als ik in Sydney arriveer?
Geplaatst:

Beste Hadewych, Ik begrijp dat destijds de Australische douane invoerrechten of BTW heeft berekend over de goederen. Deze werden kennelijk niet gezien als onbegeleide bagage voor prive gebruik, hetzij goederen met een relatief hoge waarde. Wellicht dat het ook niet hielp dat een derde de goederen ging inklaren/afhalen. Mogelijkheden: 1. Indien je (als sporter/organisatie) bent ingeschreven bij de Kamer van Koophandel, vraag advies voor de opmaak van een Carnet. Dit is een soort tijdelijk uit/in/uitvoerdocument. 2. Indien bestemd voor een internationaal tournooi, wellicht dat de organisatoren een en ander hebben geregeld voor de buitenlandse deelnemers. 3. Neem contact op met onze Australische partner Jetta Express, zie gegevens en emailadres bij de links. Geef omschrijving, waarde en doel van de verzending. Zij kunnen inklaring (tijdelijke invoer) en aflevering regelen. Met vriendelijke groet, Ybo van den Beukel Worldwide Baggage Services B.V.

Bedankt voor de reactie, maar het zat toch anders. De hoge kosten waren geen belastingen maar opslagkosten, die wel veroorzaakt werden doordat de douane de spullen niet 'vrij' wilden geven. Uiteindelijk werd m'n tas wel vrijgegeven, zonder commentaar en zonder invoerrechten te hoeven betalen (de waarde was ook niet enorm hoog). Het was dus nogal ondoorgrondelijk wat de reden van het lange vasthouden was. Wat ik wil weten is hoe hoog het risico is dat ik komende reis m'n overbagage niet mee krijg als ik het op wil halen in Sydney. Heeft iemand daar ervaring mee?

Beste Hadewych, Het enige wat ik kan bedenken is dat dit een bijzondere situatie betrof ten aanzien van de goederensoort en/of het doel van de invoer. De douane zal nimmer de invoer van goederen zonder reden vertragen of tegenhouden. Het is wel vervelend, de opslagkosten lopen dan wel op. Luchthavens zijn nu eenmaal dure plekken. Zou ik toch aanraden voor een toekomstige verzending contact op te nemen met Jetta Express ten aanzien van de soort goederen, het doel en de douaneregelgeving. Met vriendelijke groet, Ybo

Reageer op dit bericht, of terug naar de lijst.

Jouw reisburo voor vracht

WBS maakt deel uit van de Cavalier group
WBS maakt deel uit van de Cavalier group

IATA Cargo Agent

ACN

NIEUW LOODSADRES
Nieuw loodsadres per 19 april 2010:
NOVA Cargo Centre
Kruisweg 365 a
1437 CG Rozenburg (NH) - Schiphol Zuid
meer info - plattegrond

Worldwide Baggage Services BV
Your Travel Agency for Cargo
International transport from The Netherlands E-mail : ops@baggage.nl

English version English version

Nieuws
10 okt Beurs van Berlage!!
Holguin/Varadero CUBA pakketten
Wijziging loodsadres 19 april!!
Onderzoek Klantenondersteuning
Vertraging wegvervoer/UK
Meer nieuws...

Internationaal transport, inzichtelijk gemaakt voor particulieren.

De tarieven op onze website zijn inclusief toeslagen.
Op onze locaties worden gewicht en afmetingen vastgesteld en wordt de factuur opgemaakt. Goederen worden verzonden na ontvangst van betaling.

Betalen via PIN en Creditcard

Een goede verpakking is beslissend voor een goede overkomst! In het linker menu vind je alle aan vracht gerelateerde onderwerpen.
Bezoek ook de Vrachtwinkel met allerhande links en informatie.