Bericht lezen
Lees bericht, of terug naar de lijst.
| Onderwerp: | remigreren naar Nederland |
| Bericht: | Na 5 jaar Thailand besloten om terug te keren naar Nederland. Kan een betrekking krijgen, een huis, een auto, dus 'nee' zeggen, zou niet erg slim zijn. Ben nu druk alles aan het voorbereiden, en uiteraard zijn er nu ook weer spulletjes, die weliswaar niet veel waard zijn in het 'vrije handelsverkeer' maar emotioneel onbetaalbaar zijn. Ik zou ze mee kunnen nemen als overtollige baggage maar dat gaat me zo'n THB 75,000 (Euro 1630), voor een aluminium kist met circa 60 kgm aan documenten, decoratieve dingetjes, een leuke kleine stereo van Soken, misschien een printer, gewoon kleine dingen die ik nodig heb of nodig denk te hebben. ik heb een transporteur gevonden die het spulletje van mijn woning in Thailand tot aan de deur van de douane op Schiphol voor slechts Euro 245 per vliegtuig gaat regelen en dit is inclusief de hele afhandeling in Thailand. Nu heb ik de Douane telefoon gebeld en de vriendelijke man wist mij de tip te geven, dat ik moest zorgen dat de betreffende kist samen met mij zou moeten reizen en dus ook samen met mij door de douane zou moeten komen en dan voorkwam ik dat ik en BTW en invoerrechten zou moeten betalen, tenzij ik een vergunning zou aanvragen (en krijgen) om mijn spulletjes zonder kosten door de douane zou kunnen krijgen. Punt is nu, dat de vergunning verleent moet worden voordat de spullen in NL arriveren, maar bij de vergunningsaanvraag moet ik weer documenten toevoegen die ik pas na MIJN aankomst in NL kan krijgen. Mijn spulletjes moeten dus in Thailand achterblijven en ik moet maar hopen, dat dat dan goed gaat. Iemand ideen of ervaringen? Ik hoor ze graag |
| Geplaatst: | 19/01/2009 14:23 door Joep Busgen |
| Reageer op dit bericht, of terug naar de lijst. |